Buyaathaillah's Blog

Bayan Maulana Abdul Hamid

NASIHAT TEGAS MAULANA ABD HAMID

Bayan Subuh Hazrat Maulana Abd Hamid

Kita Buat Dakwah bukan nak beritahu orang yg kita ni orang lama..tp kita buat Dakwah ialah Bagaimana Agama sempurna dalam diri kita dan amal bertambah..

Kita perlu risau bila ilmu kita tak bertambah..20 tahun buat Dakwah tp baca Tahyat akhir pun masih salah..Tajwid yg asas pun kita tak tahu..apa yg kita muzakarahkan selama ni..sepatutnya paling kurang tajwid yg asas kita tahu..bukan semestinya nak belajar sampai jadi Qari..kita muzakarah sifat Sahabat bab ilmu tp kita tak pergi belajar ilmu Agama..

ada orang kafir nak pergi Madinah nak bunuh Nabi Saw tp dia kata aku masih ada hutang belum bayar..walaupun kafir tp dia pun fikir dia berhutang..kita buat Dakwah tp tak mahu bayar hutang..berhutang tak salah tp Tak Nak bayar hutang ni yg salah..

Orang kafir yg nak bunuh Nabi Saw tu bawa pedang bertemu Nabi..Nabi tanya dia kenapa bawa pedang?Dia jawab “Ada ke masa yg kita tak perlukan pedang?pedang tak pernah lekang dari aku”..Kalau kita hari ni merata pergi bawa Hp…Maulana tanya kenapa bawa Hp?kita jawab “ada ke masa yg kita tak perlukan Hp?Hp tak pernah lekang dari saya..dalam jamban pun saya bawa…

Elakkan baca Quran guna Hp..Ulama tak galakkan..dalam hp tu ada gambar macam2..macam mana kita baca Quran guna Hp..ada Maulana kata nanti senang je nak timbang masuk Syurga atau Neraka hanya timbang memory card dia je…Allahuakhbar…

Orang kafir hantar pengintip nak intip Sahabat…kata pengintip aku melihat mereka yakni Para Sahabat menghidupkan malam dgn Amal…malam mereka macam pendeta,Siang mereka jadi pahlawan..KALAUlah Pengintip kafir tu di hantar untuk intip kita pada hari ni..maka mereka akan bagitahu “aku melihat mereka menghidupkan malam hingga tangan bercahaya…main Hp sampai 1 pagi…Allahuakhbar…

Semoga semua nasihat ini menjadi pedoman buat kita semua dan menjadi asbab hidayat…

Us Khann Daie
Muhajir Madani
Markaz Dakwah Sri Petaling

Iklan

Blog di WordPress.com.

%d blogger menyukai ini: